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sungwony
[디자인패턴] Observer pattern 본문
Observer pattern
: The observer pattern is a software design pattern in whch an object, called the subject, maintains a list of its dependents, called observers, and notifies them automatically of any state changes, usually by calling one of their methods. It is mainly used to implement distributed event handling systems, in "event driven" software.
관찰자 패턴은 주체라고하는 개체가 관찰자라고하는 해당 종속 개체의 목록을 유지하고 대게 해당 메서드 중 하나를 호출하여 상태 변경을 자동으로 알리는 소프트웨어 디자인 패턴이다. 'event driven' 소프트웨어에서 주로 분산 이벤트 처리 시스템을 구현 하는데 사용된다
상태를 가지고 있는 주체(OBJECT)와
상태의 변경을 알아야 하는 관찰(OBSERVER)가 존재한다.
이들은 1:1의 관계를 가질수도 1:N의 관계를 가질 수도 있다.
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